Funkcję Skarbnika Gminy sprawuje Grażyna Rzewnicka
Pokój nr 2
Do zadań Skarbnika, jako głównego księgowego budżetu Gminy Rzewnie należy :
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków zakresie rachunkowości,
2) przekazywanie pracownikom oraz kierownikom podległych jednostek wytycznych oraz danych niezbędnych do opracowania projektu planu budżetowego oraz kontrola jego realizacji,
3) opracowywanie budżetu – przygotowanie wstępnego projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami a także inicjatywa w sprawie zmian tej uchwały,
4) nadzorowanie właściwej realizacji określonych uchwałą budżetową dochodów i wydatków,
5) opracowanie projektu układu wykonawczego budżetu gminy,
6) opracowywanie projektu planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie,
7) dokonywanie na bieżąco ocen i analiz z realizacji budżetu i informowanie Wójta o ich wynikach,
8) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz nadzorowanie jej przestrzegania przez pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, a także osoby odpowiedzialne za gospodarowanie środkami publicznymi przekazywanymi podmiotom spoza sektora finansów publicznych,
9) nadzór nad terminowym regulowaniem zobowiązań Gminy,
10) dokonywanie kontroli finansowej w urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy,
11) opracowywanie projektów zarządzeń Wójta w sprawach z zakresu inwentaryzacji, kontroli i obiegu dokumentów finansowych w urzędzie, obrotu drukami ścisłego zarachowania, obsługi kasowej w Urzędzie, zakładowego planu kont i innych w zakresie finansowym,
12) zapewnienie obsługi finansowo – kasowej,
13) dokonywanie kontrasygnaty czynności prawnych powodujących zobowiązania pieniężne,
14) zawiadamianie Rady i Regionalnej Izby Obrachunkowej o konieczności udzielenia kontrasygnaty na pisemne polecenie Wójta,
15) współpraca z RIO, Izbami i Urzędami Skarbowymi, Bankami, ZUS i innymi instytucjami,
16) przygotowywanie materiałów z wykonania budżetu do udzielania absolutorium dla Wójta,
17) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawieranych umów,
18) wykonywanie zadań i obowiązków współdziałania w opracowywaniu budżetu, wynikających z art. 54 ust.1 ustawy o finansach publicznych,
19) sprawowanie nadzoru i wykonywanie funkcji kontrolnych nad przestrzeganiem zasad rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
20) udzielanie instruktażu pracownikom referatów i Kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie finansów,
21) kontrolowanie podległych pracowników w zakresie właściwości rzeczowej Referatu,
22) współudział w przygotowaniu wniosków o uzyskanie środków z funduszy pomocowych,
23) sprawowanie nadzoru i dokonywanie kontroli dokumentów pod względem formalno-rachunkowym, zatwierdzanie ich do wypłaty, podpisywanie polecenia przelewu i czeków,
24) współpraca z sołectwami w zakresie realizacji budżetu gminy,
25) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej,
26) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.